بهترین گوشی اپل از ابتدا تا 2022
نوشته شده توسط : مهدی فتح اله زاده

شرکت اپل یکی از غول های صنعت تولید گوشی‌های هوشمند است که سالیان سال است که در این حوزه فعالیت دارد و گوشی های زیادی را وارد بازار جهانی گوشی موبایل کرده است آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که بهترین گوشی اپل از ابتدا تا 2022 چه گوشی بوده است؟

شاید برخی از کاربران هنوز تجربه استفاده از گوشی های آیفون را نداشته اند و نمی دانند که کدام گوشی از آیفون را بخرند ما در این مقاله به شما بهترین گوشی اپل را که از ابتدا تا ۲۰۲۲ وارد بازار گوشی‌های هوشمند شدن را معرفی خواهیم کرد.

گوشی Iphone 2020

گوشی آیفون SE 2020 با اندازه 4.7 اینچ دارای دو دوربین در پنل پشتی با لنزهای دوازده و هفت مگاپیکسل و همچنین دارای یک باتری با ظرفیت ۱۸۲۱ میلی آمپر ساعت و تراشه Apple A13 Bionic. است که به جای این گوشی با همین قیمت هیچ وقت سمت آیفون‌های دست دوم نروید چرا که بهترین مدل گوشی اپل با قیمت مناسب و اقتصادی هم این نسخه از iPhone SE 2020 است‌.

گوشی iPhone 11

گوشی آیفون iPhone 11 با اندازه ۶.۱ همانند SE کوچک نیست و حاشیه های اطراف نمایشگر به نسبت کم شده تو حتی از ماژول دوربین جدید آیفون استفاده کرده و ظاهر امروزی تری نیز دارد.

این گوشی دارای دو دوربین در پنل پشتی می باشد که این دوربین دارای دو لنز ۱۲ مگاپیکسل می باشد همچنین این گوشی دارای باتری ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعت است. یکی از ویژگی های مهم این گوشی این است که به فیس آیدی معروف اپل نیز مجهز شده است.

اگر آیفون ۱۲ را در کنار آیفون ۱۱ قرار دهید می بینید که آیفون ۱۱ نسبت به ۱۲ سایز بزرگتری دارد و از نظر وزنی کمی سنگین تر است.

مقالات مرتبط: بررسی گوشی موبایل Galaxy Z Flip

گوشی iPhone 12

گوشی آیفون ۱۲ هم گزینه مناسبی برای خرید می باشد. اگر نمایشگر برای شما مهم است و بین آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱ نمی دانید کدام را بخرید باید بگویم که نمایشگر iPhone 12 بهتر است و ارزش صرف هزینه بیشتری دارد چراکه برخلاف گوشی iPhone 11 از پنل نمایشگر Liquid Retina IPS LCD کرده است.

نمایشگر گوشی آیفون ۱۲ از نوع Super Retina XDR OLED می‌باشد که یک جهش بسیار بزرگ در قسمت نمایشگر به حساب می آید. از نظر دوربین هم تفاوت زیادی بین مدل‌های ۱۱:۱۲ آیفون وجود ندارد هر دو لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی به همراه یک سنسور SL 3D دارند.

تصاویر ثبت شده توسط گوشی آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ در روز بسیار به یکدیگر نزدیک هستند که اگر بخواهید تفاوت این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنید بسیار دشوار است.

همانطور که می دانید شرکت اپل هر ساله یک سری جدید از گوشی های خود را به بازار گوشی‌های هوشمند معرفی می‌کند و شکی نیست که این گوشی ها جزو بهترین گوشی های اپل آن سال می شوند.

شرکت اپل در سال ۲۰۲۱ سری گوشی آیفون ۱۳ خود را رونمایی کرد که این خانواده چهار عضو دارد که این چهار عضو عبارتند iPhone 13 mini ، 13 ، iPhone 13 Pro و iPhone 13 pro Max که از نظر ظاهری تفاوت چندانی نسبت به نسل قبل خود ندارند اما از نظر سخت افزاری بسیار تغییر کرده اند.

مقالات مرتبط: چگونه در وردپرس عکس بگذاریم؟

گوشی iPhone 13 mini

یکی دیگر از گوشی های مینی و باور کوچک که به خاطر اندازه کوچکش طرفداران خاص خود را دارد. آیفون ۱۳ مینی حدود ۴ الی ۵ میلیون تومان از آیفون ۱۲ مینی گران تر است. که این دور از انتظار نبود و نیست اما این سوال پیش می آید که آیفون سیزدهمین ای که امکانات بیشتری در اختیار ما قرار می دهد که پنج میلیون تومان بخواهیم بیشتر هزینه کنیم.

ببینید نظر نمایشگر دقیقا یکی هستند و هر دو یک صفحه نمایش و اندازه ۵.۴ دارند ولی آیفون ۱۳ مینی به خاطر استفاده از باتری با ظرفیت بالاتر ضخامت و وزن بیشتری دارد.

اگر تفاوت های ظاهری را در نظر نگیریم یکی دیگر از تفاوت های مهم این دو گوشی تراشه قوی تر و قدرت سخت‌افزاری بیشتر آیفون ۱۳ مینی نصب آیفون ۱۲ مینی می باشد.

سری جدید آیفون از جدیدترین نسل تراشه اپل یعنی Apple A15 Bionic استفاده کرده است که یکی از ترانه های بسیار قدرتمند این شرکت به حساب می آید. حتی تراشه در بخش دوربین هم آیفون ۱۳ مینی را جلوتر از آیفون ۱۲ میلی قرار داده است.

اگر بخواهیم مشخصات دوربین این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم می بینیم که هردو از یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی به همراه یک لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی می‌برند اما این آیفون سیزدهمین ای است که به خاطر تراشی قوی‌تر پردازش تصاویر به مراتب بهتر انجام می دهد و تصاویر را با وضوح بیشتر و ایرادات کمتر ثبت می کند و در اختیار شما قرار می دهد.

مقالات مرتبط: SERP چیست؟ انواع SERP نمایش داده شده در گوگل

گوشی iPhone 13 pro max

غول جدید شرکت اپل یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس بهترین گوشی اپل 2022 بوده است. اگر واقعاً قصد خرید یکی از بهترین گوشیهای اپل را دارید و از نظر هزینه برای شما اهمیتی ندارد بهترین انتخاب iPhone 13 pro max است.

درست است که قیمتی بالا دارد اما اگر بخواهیم از نظر دوربین و سخت افزاری این گوشی را با گوشیهای دیگر مقایسه کنیم قطعاً متوجه می شوید که یک گوشی معمولی نیست.

اگر این گوشی را خریداری می کنید سعی کنید مدل ۲۵۶ گیگابایتی به بالا را خریداری کنید تا دیگر درگیر مشکلات مربوط به کمبود حافظه نباشید زیرا اگر بدانید امکاناتی که اپل برای دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس به کار برده است قطعاً خروجی نهایی عکس ها و فیلم ها با حجم بسیار بالایی می باشد، پس بهترین انتخاب مدل ۲۵۶ گیگابایتی به بالا است.

نمایشگر این گوشی دارای اندازه ۶.۷ اینچ می باشد همچنین به خاطر اینکه بسیاری از کاربران آیفون از کم بودن ظرفیت باتری این گوشی رنج می بردند شرکت اپل در این گوشی به میزان قابل توجه باتری را بزرگتر کرده و ظرفیت آن را به ۴۳۵۳ میلی آمپر ساعت افزایش داده است.

کلا خانواده سری ۱۳ از تراشه Apple A15 Bionic بهره می برد که جدیدترین تراشه شرکت اپل می باشد که طی فناوری ۵ نانومتری ساخته شده است و قدرتمندترین تراشه ۲۰۲۱ می باشد.

مقالات مرتبط: قالب ارز دیجیتال وردپرس Astra

به نظر شما بهترین گوشی اپل که قیمت مناسبی دارد کدام است؟

اگر شما هم یکی از طرفداران شرکت اپل هستید و هزینه‌ای که در اختیار دارید در محدوده قیمتی ۸ الی ۱۲ میلیون می باشد می‌توانید از گوشی iPhone SE 2020 ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی استفاده کنید زیرا دیگر مدل‌های گوشی های آیفون از  قیمت ۱۵ میلیون تومان شروع می شوند .

گوشی آیفون SE 2020 امتیاز بالایی را در مقایسه با مدل‌های اندرویدی کسب کرده است و ارزش خرید به نسبت بالایی دارد.




:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: